BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

23 June 2011

keserasian mengikut hierarki



assalamualaikum..

kali nie sy nak share ngan pengunjung bel0g gadis0ren nie inf0 berkaitan interaksi dan hubungan di antara k0rang dan pasangan k0rang la..tapi berdasarkan kepada kedudukan dalam keluarga masing2..ada yg cakap anak sulung kurang sesuai ngan pasangan dye0rang yg lahir sulung..nak tahu bet0l ke x??check this 0ut!


tapi..k0rang tak b0ley percaye sangat lah sebab hubungan yang dijalinkan sebenarnye bergantung kpd persefahaman dan j0d0h yg telah ditentukan 0leh Allah SWT..


sulung dgn sulung

hubungan pasangan nie berpeluang besar utk sering bertegang urat.masing2 sentiasa suka berkeras dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah.jika hubungan cinta terjalin,ia memerlukan pengorbanan jiwa yg besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.


sulung dgn tengah

sudut negatif dari hubungan nie adalah kemungkinan berubahnya sikap si nak tengah utk menyenangkan si sulung.anak tengah adalah pasangan yg serasi utk sesiapa saja.meskipun begitu,ia seringkali menganggap si sulung yg suka menggertak dan menakutkan.jika anak tengah berpasangan dgn anak sulung,mereka harus merelakan keinginan dan impiannye demi pasangannye.namun,jika si tengah cenderungbersikap seperti anak bongsu mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi.


tengah dgn tengah

pasangan nie sangat sesuai dan boleh melakukan aktiviti yg mereka suka.mereka sangat selesa apabila bersama.namun,anak tengah biasanye suka menyimpan rahsia.bgaimanapun,masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan sentiasa ingin berdamai.


bongsu dgn bongsu

bersama pasangan yg seirama memang menyenangkan.namun,apabila tidak melihat kenyataan tentang konflik kehidupan dgn bet0l,mereka sukar utk mengawal situasi.kedua-duanya lebih bersifat manja dan sentiasa mengambil berat antara satu sama lain.


sulung dgn bongsu

kombinasi yg selesa.si sulung dapat mengajar pasangannye utk bertindak lebih teratur dan dewasa terutama saat menghadapi masalah yg sukar.sementara,si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dgn mengajak bersantai atau sekadar duduk bersantai sambil berkhayal mengenai masa depan.


tengah dgn bongsu

hubungan ini akan berjalan dgn lancar apabila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung.jika anak tengah menunjukkan ciri sejati,maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yg lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri.ini berlaku terutamanya apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.



till then..be hepi..

..senyum s0km0..

(n_n)

0 comments:

$$$ Klik Sini Cepattt $$$

sy syg kwn sy